maandag 31 december 2012

Lieve Sinterklaas


Mijn eerste stage ging rond het thema sinterklaas. Voor het vertellend voorlezen had ik een boekje van sinterklaas nodig. Mijn mentor heeft me dan een 3 tal boekjes getoond en ze zei dat ik zelf mocht kiezen welk boek ik zou gebruiken.

Ik heb toen gekozen voor Lieve Sinterklaas van Kathleen Amant.
Het boekje gaat over Anne en haar mama. Ze gaan naar de supermarkt waar Anne voor de eerste keer Sinterklaas ziet. Ik heb het verhaal op een heel enthousiaste manier gebracht en natuurlijk ook met veel expressie en mimiek. De kleuters zelf hebben ook mogen meehelpen om het verhaal te vervolledigen en dit door middel van prentlezen. Het zijn heel duidelijk en eenvoudige prenten. Alleen het noodzakelijke staat op de prent. De prenten zijn ook heel aantrekkelijk door de felle kleuren die erin verwerkt zijn.
Kortom je kan er een heleboel dingen mee doen.

Dit boek is een echte aanrader voor in de eerste en misschien nog tweede kleuterklas.
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten