zaterdag 4 januari 2014

Dramaproject tweede jaar.

Dramaproject

In het eerste semester van het tweede jaar hebben we een dramaproject gehad.
1 dag werden we ondergedompeld in de wereld van drama. In de verschillende workshops kregen we heel veel tips over hoe en wat je precies allemaal moeten doen tijdens een drama stukje.

Wat ik heel goed vond is dat we alles in grote groep konden doen. Niet iedereen staat te springen om zich onmiddellijk 'bloot' te geven aan de volledige klas.
Tijdens onze eerste workshop kregen we verschillende elementen toegewezen dat we moesten uitbeelden en dit startte altijd heel licht en naarmate de persoon die de workshop gaf dichter bij 10 kwam, moesten we dit sneller en heviger uitvoeren. Dit gaf soms heel grappige momenten en iedereen vond het normaal, want er was niemand die niet meedeed. In de volgende workshop werd er een clownsneus doorgeven en iedereen moest deze opzetten en een gevoel in zich naar boven laten komen en dit uitwerken  voor de volledige groep. Dit was voor sommige weeral een grote stap om iets alleen te doen voor de klas. In de tweede workshop zaten heel veel kleine elementen die ik heb onthouden en die ik meegenomen heb naar mijn stages. Door deze kleine tips kun je kleuters nog meer boeien.
Op het einde van de tweede workshop hebben we per 2 een dramastukje in elkaar gestoken. Dit was samen met de parallelpartner voor de stage in het tweede kleuter. Dit stukje moesten we dan verder afwerken en de week erna hadden we een vervolg van het project. Tijdens deze voormiddag hebben we ons stukje aan de andere leden van de groep moeten tonen. Ook dan kregen we nog tips over hoe we het nog iets beter konden maken om het voor de kinderen te brengen.

Ik heb heel blij dat we dit project hebben mogen meemaken, want ik heb er heel veel uitgehaald op voor de klas kleine of grotere toneeltjes te doen. Want in de kleuterklas ben je veel meer bezig met drama dan ik dacht. Dit project is ook een grote aanzet geweest om dit stukje dan uiteindelijk ook voor de klassen te brengen, zonder dit project ging dit zeker niet zo goed verlopen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten